19 Eylül 2021 Pazar

"SARGON"

 





"SARGON"
Sargon, yüce kral, Akad Kralı'yım ben. Annem bir rahibeydi, babamı bilmem, ama onun kardeşi dağlarda yaşadı.
Fırat'ın kıyısında yer alan şehrim Azuripani' de, annem, rahibe, beni doğurdu. Gizli bir yerde beni dünyaya getirdi.
Beni sazlardan yapılma bir sepete koyup, açıklığını ziftle kapladı ve nehre bıraktı ama nehir beni boğmadı. Nehir beni su taşıyıcı Akki'ye götürdü. Su taşıyıcı Akki kalbindeki şefkatle beni aldı.
Su taşıyıcı Akki beni kendi oğlu gibi büyüttü. Su taşıyıcı Akki beni bahçıvanı yaptı. Bahçıvan olarak çalışırken İştar beni kıymetli saydı. Kral oldum ve kırk beş yıl boyunca krallık yönetimini sürdürdüm.
Sargon MÖ 2334-2279 arasında hüküm sürdü. Kuzey Mezopotamya'daki Nineveh'deki (modern Ninawa Valiliği, Irak) Asurbanipal'in kütüphanesinden. Neo-Asur dönemi, MÖ 7. yy. (British Museum, Londra).
Kısmen parçalanmış metnin farklı çevirileri sadece önemsiz detaylarda farklılık gösteriyor.
Kaynaklar
Hommel, Babil ve Asur Tarihi (Berlin, 1885, s.302)
A. Jeremias, Eski Doğunun Işığında Eski Ahit, (ad ed. Leipzig, 1906, s. 410)


Büyük Sargon (MÖ 2334 - MÖ 2279; (Akatça: Šarukinu 𒈗𒁺, hükümdar meşrudur), Akad İmparatorluğu'nun ilk hükümdarı. Akad sülalesinin kurucusu, Kral Urzababa'nın baş muhasebecisi olan ve Sami halkına mensup olan Sargon, MÖ 2350 yılında bir savaştan yenik dönen kralına darbe düzenleyerek tahta geçmiştir.
Ölüm: MÖ 2215; Akad


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder