1 Ağustos 2020 Cumartesi

Asur hiyeroglif yazıt ca ile damgalanmış Esarhaddon tarafından Babil'in restorasyonu açıklayan çivi yazısı prizma. M.Ö 676-672 Süryani



Fotoğraf açıklaması yok.

Görüntünün olası içeriği: yiyecek

Asur hiyeroglif yazıt ca ile damgalanmış Esarhaddon tarafından Babil'in restorasyonu açıklayan çivi yazısı prizma. M.Ö 676-672
Süryani
Süryani, Süryani yönetimine karşı bir dizi isyandan sonra, Babil şehri Süryani kralı Sennacherib tarafından MÖ 689'da görevden alındı, ancak yazıtlarında Sennacherib şehri tamamen tahrip ettiğini iddia etti - ve halefleri Babil'i restore etmeye odaklandı - ve onunla birlikte Babil'in meşru idaresi iddiası. Bu prizmada Sennacherib'in oğlu ve halefi Esarhaddon şehri yeniden inşa etme çabalarını anlatıyor. Babil'in yıkımını babasına değil, Babil halkının tanrılarını ve ritüellerini ihmal etmesiyle kışkırtılan Babil'in başlıca tanrısı Marduk'un öfkesine atfeder. Aynı zamanda Esarhaddon'un sürgünleri iade ettiği ve mülkleri şehre yağmaladığı iddiası Asur suçluluğunun örtük bir kabulüdür.
Bu prizma, tabanındaki hiyeroglif tasarım için dikkat çekicidir. Saat yönünün tersine okunacak görüntüler stilize bir ağaç, aslan, dağ, pulluk ve hurma ağacı gösterir; prizmanın hasarlı kısmındaki diğer semboller kaybolur. İşaretlerin birlikte Esarhaddon'ın adı ve unvanlarının kriptografik bir yazısını oluşturduğu düşünülmektedir.
https://www.metmuseum.org/art/collection/search/321907
Asur çivi yazısı M.Ö. 676-672
Asur dönemi ile damgalanmış Esarhaddon tarafından Babil'in restorasyonunu tarif eden çivi yazısı yüklemi.
Asur yönetimine karşı bir dizi isyandan sonra, Asur kralı Sennacherib, MÖ 689'da Babil şehrini görevden aldı. Yazıtlarında Sennacherib şehri tamamen yok ettiğini iddia ediyor, ancak halefleri Babil'in yeniden inşasına ve onunla birlikte Babil'in meşru kuralına olan iddialarına odaklandı. Bu yazıda İbn Sennacherib ve halefi Esarhaddon şehri yeniden inşa etme çabalarını anlatıyor. Babil'in yıkımı babasına değil, Babil halkının tanrılarına ve ritüellerine ihmaliyle kışkırtılan baş Babil tanrısı Marduk'un gazabına atfedilir. Aynı zamanda Esarhaddon'un sürgünleri geri gönderme ve mülkü Medine'ye yağmalama iddiası Süryani suçunun örtülü bir şekilde kabulüdür.
Bu yayın, vida tabanı ile tasarım açısından farklıdır. Saat yönünün tersine okunan görüntüler stilize bir ağaç, aslan, dağ, pulluk ve avuç içi gösterir. Yayının hasarlı bölümünde diğer simgeler kaybolur. Birlikte, işaretlerin Esarhaddon adının ve takma adının kodlanmış bir yazısını oluşturduğu düşünülmektedir.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder