27 Aralık 2020 Pazar

Ur ( i ) dimmu , "Deli / uluyan Köpek" veya Langdon'ın "Korkunç Tazı" anlamına gelen, [1] Sümer UR.IDIM ve giš.pirig.gal = ur-gu-lu-ú = ur-idim- [ mu ] sözcüksel seride Har .gud = imrû = ballu , antik oldu Mezopotamya ilk ortaya esnasında olabilecek bir insan başlı köpek adam şeklinde efsanevi yaratık Kassite döneminde, eğer Agum-Kakrime Yazıtıgerçek bir dönem parçasının kopyası olduğunu kanıtlıyor. Dik duran, boynuzlu bir taç taktığı ve ucunda uskaru veya ay hilali olan bir asa tuttuğu resmedilmiştir . ḪAR-ra = ḫubullu sözcük dizisi onu bir kalbu šegû , [2] "kuduz köpek" olarak tanımlar .

 


Ur ( i ) dimmu , "Deli / uluyan Köpek" veya Langdon'ın "Korkunç Tazı" anlamına gelen, [1] Sümer UR.IDIM ve giš.pirig.gal = ur-gu-lu-ú = ur-idim- [ mu ] sözcüksel seride Har .gud = imrû = ballu , antik oldu Mezopotamya ilk ortaya esnasında olabilecek bir insan başlı köpek adam şeklinde efsanevi yaratık Kassite döneminde, eğer Agum-Kakrime Yazıtıgerçek bir dönem parçasının kopyası olduğunu kanıtlıyor. Dik duran, boynuzlu bir taç taktığı ve ucunda uskaru veya ay hilali olan bir asa tuttuğu resmedilmiştir . ḪAR-ra = ḫubullu sözcük dizisi onu bir kalbu šegû , [2] "kuduz köpek" olarak tanımlar .

Mezopotamya dini , M.Ö. 3500 ile MS 400 yılları arasında eski Mezopotamya uygarlıklarının, özellikle Sümer, Akkad, Asur ve Babil medeniyetlerinin dini inanç ve uygulamalarına atıfta bulunur ve ardından büyük ölçüde Süryani Hıristiyanlığına yol açarlar. Mezopotamya ve Mezopotamya kültürünün genel olarak dini gelişimi, çeşitli halkların özellikle güneydeki bölgeye ve bölgedeki hareketlerinden özellikle etkilenmedi. Aksine, Mezopotamya dini, binlerce yıllık kalkınma boyunca taraftarlarının iç ihtiyaçlarına uyarlanmış tutarlı ve tutarlı bir gelenekti.


Mitoloji 

Görünüşü, esasen Ugallu'nun tam tersi ya da tamamlayıcısı idi; bir hayvanın kafasının yerine bir insan kafası ve bir insanın vücudunun yerini bir hayvanın vücudu ile değiştirdi. Benzer bir antropomorfik karakter olan "Bull-Man" Kusarikku ile eşleştirilen ikonografide tanrı Šamaš'ın görevlileri olarak görünür . Aššur-bāni-apli'nin Ninova'daki kuzey sarayında bir kapıya koruyucu figür olarak oyulmuştur [3] Ayinlerde hastalar için Marduk ve Zarpanītu ile şefaatçi olarak görünür Özellikle de saygı görüyordu Eanna içinde Urukneo-Babil döneminde, kült bir rol üstlenmiş gibi göründüğü, en son kanıtın Darius I'in 29. yılında olduğu görülüyor [4]

Marduk tarafından yenilen Enûma Eliš'teki on bir Tiamat yumurtasından biri olarak, kötülüğü önlemek için kapı girişlerinde bir kupa olarak gösterildi ve daha sonra benzer bir amaç için binalara gömülü apotropaik bir heykelcik haline geldi. [5] Yunanlılar tarafından Kurt ( Lupus ) olarak bilinen takımyıldızla MUL- veya UR.IDIM olarak tanımlandı [6]

Referanslar

  1. ^ S. Langdon (1923). Babil Yaratılış Destanı . Clarendon. s. 89 .
  2. Benno Landsberger , Anne Draffkorn Kilmer (1962). Antik Mezopotamya Faunası. İkinci Kısım: HAR-ra = hubullu. Tabletler XIV ve XVIII (MSL VIII / 2) . Pontificium Institutum Biblicum. s. 14. 95. satır.
  3. ^ John Malcolm Russell (1992). Ninova'daki Rakipsiz Sennacherib Sarayı . Chicago Press Üniversitesi. s. 183.
  4. ^ Paul-Alain Beaulieu (2003). Neo-Babil Dönemi'nde Uruk Panteonu . Brill Academic Yay. s. 355–358.
  5. ^ Frans AMWiggermann (1992). Mezopotamya Koruyucu Ruhlar: Ritüel Metinler . Styx. s. 172–174.
  6. ^ Urdimmu , CAD U / W s. 214–216.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder