28 Haziran 2020 Pazar

Proto-Elamit Zoomorfik (yani Ibex) Depolama Kavanozu... veya, Orta İran Bronz Çağı Kültürel Bağlamında Antik Yakın Doğu Zaman Sembolünün İkonografisi & Önemi: {İran Kaya Sanatı: Dr. Muhammed Naserifard


Görüntünün olası içeriği: bitki



Proto-Elamite Zoomorphic (i.e. Ibex) Storage Jar...or, the Iconography & Significance of an Ancient Near Eastern Time Symbol within an Central Iranian Bronze Age Cultural Context:
{Iran Rock Art:
...Devamını Oku
Proto-Elamit Zoomorfik (yani Ibex) Depolama Kavanozu... veya, Orta İran Bronz Çağı Kültürel Bağlamında Antik Yakın Doğu Zaman Sembolünün İkonografisi & Önemi:

{İran Kaya Sanatı:

Dr. Muhammed Naserifard [https://ir.linkedin.com/in/mohamad-naserifard-b34367a2], arkeolog [https://www.google.ca/amp/s/en.radiofarda.com/amp/iranian-archaeologist-finds-striking-similarities-between-prehistoric-rock-art-in-iran-and-america/30607822.html], İran ' ın tarih öncesi kaya sanatını keşfediyor [https://m.youtube.com/watch?v=TM9UVT3MfC0]

Kaya sanatı [https://m.facebook.com/bronzeagecollapse/posts/1150869548433446] insanlığın en eski miraslarından biridir. Kaya sanatının bir yazı sisteminin temelini oluşturduğunu, kültürel mesajları, inançları ve efsaneleri aktardığını tartışabilir. İran ' da birjand (Lakh mazar), Horasan (Nehbandan), Yazd (Arnan), Sistan ve Belucistan (Nikshahr ve Saravan), İsfahan (Gharghab ve Kucherey ve Khansar ' da Vist), Lorestan (Homiyan, Kuhdasht, Aligudars, Mihomeh), Boru ' da Mihomeh) , Arak (Ibrahim Abad, Komijan ' da Yasavel, Khondabad ve Homein ' de Ahmadabad), Hamadan (Darre Shahrestaneh Alvan, Darreh Ganjnameh, Mehrabad ve Khoshijan Malayer ' de), Aras baran) Kürdistan (Dehgolan ve Saral), Tahran (Dowlatabad köyü, Sharyar, Tahran Kuhe (Kaftarlu) ve Qum (Kahak). Khomein bölgesinde, bazıları yaklaşık 4,000 yıllık tarihli binlerce kaya sanatı sitesi bulunmaktadır.

Ibex Motifi
[https://m.facebook.com/bronzeagecollapse/posts/1149767101877024]

İran 'ın kaya sanatının neredeyse yüzde 90' i ibex motifinden oluşuyor. İran olarak bilinen tarih öncesi sakinleri için ibex, Güney Afrika olarak bilinen San [https://m.facebook.com/bronzeagecollapse/posts/1141808149339586] eland ile aynı apotheozu almış görünüyor. Ibex, korna ve saklama gibi et ve ikincil ürünlerin kaynağı olurdu. Arkeolojik kanıtlar, İran 'da Orta Paleolitik dönemden itibaren, Warwasi ve Yāfte Mağarası' nda (M.Ö. 38,000-29,000) temsil edilen baskın tür olduğu bölgelerde avlandığını gösteriyor. Tappe ʿAli ʿAli ve Tappe Sabz 'ın erken Neolitik sitelerinden korna çekirdeklerinin çalışmaları, İbex' in M.Ö. 8 ve 7 bin yılının sonlarında avlandığını gösteriyor.

Ibex motifi, İslam öncesi İran ' da boyalı çömlek üzerine dekoratif friezlere dahil edildi. Zarif bir şekilde stilize edilmiş ibex, Luristan 'da Čeḡā Sabz, Se Gābi ve Tappe Giān' de uzun, eğri boynuzları ve karakteristik sakallı Chalcolitik çömlek üzerinde dekoratif bir motif olarak görünür. Bunların çoğu ibex olabilecek uzun boynuzlu kapaklar, İran ' ın her yerinde İslam öncesi damga ve silindir mühürleri üzerinde gözüküyor. İbex kafalı bir figür - muhtemelen bir ibex boynuzlarını takan bir insan - Susa ' dan ca ' ya kadar pul mühür izlenimlerinde ' hayvanların ustası ' kılavuzunda görünür. MÖ 4000 Orta Elamit, Neo-Asur, il Neo-Asur ve Neo-Elamit silindir mühürleri [https://m.facebook.com/bronzeagecollapse/posts/1058636737656728] Luristan 'daki Čeḡā Sabz ve Sorḵ Dom-e Lori' den [https://m.facebook.com/bronzeagecollapse/posts/luristan-late-bronze-age-zoomorphic-short-sword-featuring-flat-hilt-with-what-lo/1130036413850093/] yay ve okla illüstrate avcıları [ https://m.facebook.com/bronzeagecollapse/posts/1150869548433446]. zıplayan caprids atış [https://m.facebook.com/bronzeagecollapse/photos/a.440513622802379/965635056956897/?type=3&theater&__tn__=%2Cg].

Ibex ' in sembolik ve / veya dini önemi [https://m.facebook.com/bronzeagecollapse/photos/hasanluvase-fragment-featuring-ibex-sacred-tree-ie-tree-of-lifeor-the-ibex-an-ex/962919970561739/]
[https://m.facebook.com/bronzeagecollapse/photos/a.440513622802379/1416410001879398/?type=3&source=54&ref=page_internal] İslam öncesi İran ' da, bazıları İslam öncesi bir yaratılış hikayesine integral olduğunu iddia etse de [https://m.facebook.com/bronzeagecollapse/posts/1058636737656728]. Zoroastrian ' a göre - ' Zarathusti '
[https://m.facebook.com/bronzeagecollapse/photos/a.440513622802379/1369649419888790/?type=3&source=54] Farsça - kozmogony, ' Mashya ve Mashyana ' veya ' masya ve mašyānē ', üreme insan ırkına yükselen ilk erkek ve kadındı. Muhammed Naserifard ' a göre ilahi yardımın sembolü olarak seçilen ibex [https://m.facebook.com/bronzeagecollapse/photos/a.440513622802379/1416410001879398/?type=3&source=54&ref=page_internal] idi. Antik Pers ' in kaya sanatı sitelerinde bulunan ibex [https://m.facebook.com/bronzeagecollapse/posts/1148171445369923] oymalarıyla, bu, suyun sağlanması, doğurganlık ve doğum garantisi için aşırı sürüş inancı temsil ediyor olabilir, ve ilahi - 'hu' - nimet ve koruma....}
[http://www.bradshawfoundation.com/middle_east/iran_rock_art/index.php]

′′ Dağ keçileriyle süslenmiş saklama kavanozu
(hoşça kal. MÖ 4000-3600) ":

Nesne Detayları

Başlık:
Dağ keçileri ile dekore edilmiş depolama kavanozu

Dönem:
Kalkolitik [https://m.facebook.com/bronzeagecollapse/posts/1020130754840660]

Tarih: ca.
MÖ 4000-3600
[https://m.facebook.com/bronzeagecollapse/posts/1008282156025520]

Coğrafya:
Orta İran

Orta:
Seramik, boya

Boyutlar:
21 içeride. (53.3 cm)

Sınıflandırma:
Seramik-Gemiler

Kredi Hattı:
Satın Alma, Joseph Pulitzer Vasiyeti, 1959
Katılım Number:59.52

Eski Yakın Doğu ' lular şehirleri için tuğla inşa etmek için ve aynı zamanda tarihlerini, dini inançlarını ve iş işlemlerini kaydetmek için çok sayıda kil tedarikini kullandı. Buna ek olarak, kil çömlek yapmak için yaygın olarak kullanıldı [https://m.facebook.com/bronzeagecollapse/photos/a.440513622802379/1405536209633444/?type=3&source=54&ref=page_internal] - öyle ki arkeologlar antik kentlerin kalıntılarında sanatın diğer şekillerinden daha fazla çömlek buluyorlar.

İran ' ın merkezi ve güneybatısında M.Ö. dördüncü milenyumda [https://m.facebook.com/bronzeagecollapse/posts/964854070368329], bu büyük kavanoz gibi çömlek üzerine boyalı dekorasyon yeni bir sofistike seviyeye ulaştı. Geometrik desenler, kuşlar ve hayvanların kombinasyonları buff kil üzerine koyu kahverengi silüetle yapıldı. Bu ince gemiler genellikle mezarlarda bulunur ve dolayısıyla dini veya defin törenlerinde kullanılabilir.

Bu ovoid depolama kavanozu [https://www.metmuseum.org/art/collection/search/323955] stilize edilmiş ama statik olmayan bir tasarımı içeren erken çömlek yapımının bir şaheseridir. Bir dağ keçisi veya ibex [https://m.facebook.com/bronzeagecollapse/posts/1149767101877024] bu büyük kavanozun en geniş kısmını çevreleyen altı grubun en üst kısmında profilde duruyor ve büyüklüğünü vurguluyor. Büyük ölçüde genişletilmiş boynuzlarının eğrileri kavanozun dairesel şeklini yankılanır, tıpkı hayvanın bacakları arasındaki eğri boşluklar gibi. Ibex, büyük enerji ve animasyona sahiptir [https://www.google.ca/amp/s/theheritagetrust.wordpress.com/2012/07/25/worlds-oldest-animation/amp/] - kulakların, kuyrukların, namlu ve fetlockların keskin yansımaları ve boynuzların süpürme eğrisi ile oluşturulan bir his. Zig-zag desenleriyle alternatif düz çizgiler [https://m.facebook.com/bronzeagecollapse/photos/a.440513622802379/1282387961948270/?type=3&source=54] hayvanın her iki tarafındaki boşluğu çerçeveletir. Geometrik çerçeve içindeki ibex tasarım ünitesi kavanozun çevresinde iki kez daha tekrarlanır. Genel sanatsal etkisi hareket ve dinamizmin biridir. Tencerenin biraz düzensiz şekli ya kil bobinleriyle elle inşa edilmiş ya da yavaş tekerleğe atılmış olduğunu gösteriyor.

Antik Doğu Sanatı 'ndan uyarlandı : Eğitimciler için Bir Kaynak ( 2010 )... cont' d @
[https://www.metmuseum.org/art/collection/search/324917]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder