7 Haziran 2020 Pazar

Yıkılan Ev




Yıkılan Ev

Bu kısa metin İsin şehrinin baş mabedinin yıkılışına ait bir ağıt. Bu şehrin baş tanrıçası ile diğer önemli tanrılar kendilerini tanıtmakla başlıyor metin. Arkadan eski mutlu günler hatırlanıyor. Harap olan şehirde, yıkılan bu evde vaktiyle şölenler yapılır, yemekler yenir, müzük çalar, şarkılar söylenirdi. Kocalar ve çocuklarla oturulurdu. Enl il tanrılar meclisinde vermiş bu yıkma kararını. Şiirin sonunda Baş tanrıça Nininsinna'nın yeniden aynı yaşamı bulma isteğiyle son buluyor.

   Heybetli köpek başlı Nininsina benim,
Baş hazinenin yöneticisi Nintiugga benim,
İçsalonun yöneticisi Hedibkug benim,
Larak'ın hanım, Ninaşte benim
gümüş gibi arpa başağı dolu
evin yöneticis Ezina benim,
Kutsal yer Nigingar'ın hanımı Gunura benim
Vaktiyle iyi yiyecekler yenen
benim evim,
Artık iyi içkiler içilmeyen



Nininsina "İsin'in kraliçesi" ; başı köpek başı. Şifa Tanrıçası. Burada sözü edilen tanrıçalar İsin panteonundan, fakat haklarında fazla bilgi yok. Nintinugga (Nintiluba'da okunuyor) "ölüleri dirilten hanım" anlamında. Bu da Şifa Tanrısı olmalı. Hcdibkug'un ne olduğu bilir.miyar, anlamı "kutsal Hcdib". Ninaşte'nin anlamı "yerin veya şehrin hanımı". Ezina Tahıl Tanrıçası. Guruna Tanrıça Damu'nın kızkardeşi. Nigingar, vaktinden önce doğan bebeklerin mezarları bulunan bir mabet


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder