22 Kasım 2019 Cuma

Nuh Tufanı, Gılgamış Destanı ndan..

Görüntünün olası içeriği: 2 kişi
"Elime geçen her şeyi içine yükledim.
Elime geçen her gümüşü içine yükledim.
Elime geçen her altını içine yükledim.
Bütün soyumu, sopumu ve kavmimi gemiye bindirdim.
Yazının yabanıl, yazının evcil hayvanlarını ve bütün ustaları gemiye aldım.
Şamaş, bana bir süre verdi:
bulutları güden, akşamleyin
bir buğday yağmuru yağdıracak diye.
O zaman gemiye bin ve kapını (lumbar ağzı) kapa diye.
Bu süre yaklaştı:
bulutları güden, akşamleyin buğday yağmurunu
yağdırıyordu.
Ben havanın yüzüne baktım.
Hava, bakılmayacak kadar korkunçtu.
Ben geminin içine bindim ve kapımı kapadım. Gemici
Pusur-Amurri’ye, gemiyi yaptığından dolayı, sarayı her şeyiyle teslim ettim.
Artık gökten kara bulutlar yükseldi.
Bulutların içinde Adad gürledi.
Şullat ve Haniş , tanrıların kafilesini çekiyorlardı.
Saray uluları, bunların peşi sıra dağları ve ovaları aşıyorlardı."...
Nuh Tufanı, Gılgamış Destanı ndan..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder