15 Aralık 2019 Pazar

ANTİK İRAN DA KÖPEK




                         ANTİK  İRAN DA KÖPEK 


Güney İran'da hayvan ve bitki evcilleştirme başında yapılan bir çalışmada, Frank Delik ve meslektaşları köpek muhtemelen 5500 B.C.E. içinde Huzistan evcilleştirilmiş olduğunu osteolojik kanıtlardan sonucuna evcil köpeklerin kalıntıları da Azerbaycan eyaleti (radyokarbon 5500-5000 B.C.E. tarihlenen) içinde Hacı Firuz yerinde bulunmuştur.



Kenara Zerdüşt cenaze ayinleri gelen, önceden İslami Persler avcılık ve herding için değil, aynı zamanda savaşta sadece köpeği kullanıldı. Persler, Yunanlılar, Asurlular ve Babilliler şok birlikleri gibi büyük mastiffs kullanılan; bir Atinalı köpek böylece onun benzerlik sözde Yunan zafer anıtları sürüldüğü Marathon Savaşı (490 B.C.E.) Pers karşı kendisini ayırt.

Hint köpekler son derece Pers aristokrasi arasında ödüllü edildi; Yunanistan'a karşı yürüdü zaman Xerxes I (489-65 B.C.E.) bildirildiğine ordusuyla onlara çok sayıda aldı. Babil Pers satraplarınca biri onun Hintli av köpeklerinin bakımı için bu ilde dört büyük köylerinden elde edilen gelirler atanan. O Bessus tarafından aşağı vurdu edildikten sonra Darius III (336-30 B.C.E.) ait bir köpek sözde cesedini ayrılmayı reddetti.

Köpek dövüşü eski İran'da yaygın olmalı. Pers ifade sag-e karzari (savaş köpeği) köpek savaşçılara veya sadece dogfights için eğitilmiş köpekler ya anlamlara gelebilir.



Mitler



İslamiyetten mitler:


Bundahishn göre, tüm hayvanlar ilkel boğa saflaştırılmış semen yaratılmıştır. köpeğin On çeşitleri sadece bekçi köpeği, koyun köpek ve av köpeği düzgün köpekleri kabul edilebilir olan, değinilmiştir. Köpek kurtlara karşı adamın eşyalarını protesto etmek yaratılmış olduğu söylenir; kötülüğe karşı muhalefet içinde o horoz işbirliği ve sırf bakışları kötülüğü kovmak edebiliyor.



Eski İran halk etimolojilerde kelime sarkma (köpek) özü üçte biri, insan olduğu seh-yak (üçte biri) elde edilmiştir.



İslami mitler:


köpeğin yaratılış Üç ayrı mitler İslami metinlerden yeniden yapılandırılabilir. Ali b yetki ilgili bir geleneğe göre. Abi Taleb, Adem ve Havva cennetten kovdu edildiğinde, Şeytan yeryüzünün hayvanlar geldi ve saldırı ve çift yutmaya şiddet çığlıklarıyla onları teşvik etmiş; Onun tükürük ağzından uçtu ve Tanrı bir erkek ve ondan bir dişi köpek moda. erkek bekçi Adem ve Havva'yı korumak için dişi gönderildi. köpek ve vahşi hayvanlar arasındaki düşmanlık böylece başlatılmıştır.

İkinci versiyonda, Tanrı köpek kemikleri ve dokuları insan vücuduna aşılı olabileceğini bazı kaynaklarda iddianın arkasında yatıyor olabilir Adem'in O'nun yaratma arta kalan kil, köpeği yarattı.

Üçüncü mit hayvan "başkalaşıma" çünkü köpeğin etini yeme konusundaki tabuya hakkında gelenek da anlaşılacağı; iması insan günahkarlar köpeklere ve yamyamlık biçimi olacaktır eti yemeyen dönüştürülmüş olmasıdır.

köpek evcilleştirme konusunda bir gelenek Ebn Abbas'tan ilgiliydi: Adam Şeytan tarafından gökyüzünden atılır ve saldırıya uğradığında, Tanrı onu güvence verdi ve savunma aracı olarak Musa'nın personel gönderdi; Adam onunla bir köpek vurdu, ama Tanrı kafasına hayvan pat etmesi emrini verdi. Hayvan böylece Adem ve onun tohumu arkadaşlık, evcil ediliyor.


Epik ve efsanelerde



Çeşitli hayvanlar tarafından gündeme vahşi çocukların Hesaplar yaygın onaylanmış, ancak insan çocuk köpekler tarafından emzirdi edildiğini doğrulanabilir. Çeşitli kahramanlar, tanrılar ve antik efsanevi figürleri köpekler tarafından emzirdi edilmiş gerekiyordu.

Herodot hangi Cyrus Büyük orospu tarafından emzirilen olmuştu göre bir efsane bildirdi. Benzer şekilde Mojmal yazarı onun bir köpek tarafından emzirdi yapılmış olması nedeniyle "Soqlab babası" şiddetli doğasını bağladı. Bahman-nâme ise şiddetli erkekler defalarca köpekler tarafından emzirdi edilmiş olanlara benzetilmektedir.

Şah-nâme bazı sözlü sürümlerinde, Afrasiab onun orospu tarafından emzirilen edilerek yaptığı şiddetli öfke borçlu olduğu söylenir; kötü kral Zahhak bir dişi kurt tarafından emzirdi edildiği söylenir. Başka acımasız epik karakter, Bokhtonnasr (Nebuchadnezzar), sözde ailesi başka seçeneği yoktu ama onu ifşa etmek o kadar iğrenç, ama o, ona günde üç kez hemşire geldi orospu sayesinde kurtuldu.

çağdaş Boir Ahmadi hikayeye göre, mesih cetvel Kaykhosrow Fars eyaletinde bir mağarada atını ve av köpeği ile gizlenir. Kenara epik literatürde av köpekleri ile kralların beklenen derneğinden, köpekler Pers masallarında diğer rolleri üstlenirler.

Şah-nâme ve diğer kaynaklarda ünlü bir masalı göre, Behram izin edilmiş, bir dişi kurt gönül büyümüş, onun hain çoban köpeği, bir çoban tedavisinde tanık sonucunda onun zalim Vezier ezilmesine uyandırıldı efendisinin sürüleri kırıp geçirmek ikincisi.


Mistik Literatürde



Çünkü Pers hayatta köpeğin mütevazi konumu nedeniyle, bu mistik literatürde tevazu sembolü haline geldi. Bazı Müslüman kaynaklarına göre, İsa köpeğin karkas kokusunu eleştiren onun havarileri azarladı; daha ziyade diş beyazlık takdir daha.

Nuh (Nuh, yas ilişkili Arapça bir kökten türeyen popüler etimolojisinde) Tanrı senet için acı ağıt için ona ilham bir köpek, at nefretlerini ifade onu azarladı çünkü onun adını aldığı ifade edilmektedir.

mistik Ma'shuq Tusi bir kez taşla bir köpek vurdu ve hemen bir ilahi atlı Tanrı'nın gözünde münzevi yaratık bu onun kötü davranırsa daha iyi esasen olduğunu exclaiming ona göründü ve çırpılmış. Çoğu mistik köpekler ilk onları tevazu öğrettiği ilan etti.

Sihirde



şeytan köpek ilişki hayvan yok edilmesi de çeşitli girişimlerde motive olabilir. Hz Muhammed (ve daha sonra Yusof b. Haccâc) idam edilecek tüm köpekleri emrini verdiği ancak sadece siyah köpekler, gözlerinin üzerinde iki noktalar (noqtatayn) ile özellikle uygulamak için onun emri değiştirmiş söyleniyordu.

siyah köpek büyüye önemli bir yer etmektedir. Onun şeytani bağlantıları sürece zarar faili yaralanma veya talihsizlik getirebilir anlamına gelmektedir. Horasanda olarak, bir köpek öldürür diye bir çocuk veya kötü şans yedi yıl kaybedecek inanılmaktadır. Böyle inançların en azından kısmen zarar köpeklere karşı İslam öncesi tabuları yansıtıyor olabilir, şer ile hayvanın İslami dernek uyacak şekilde yeniden yorumlanmış.

Örneğin, 9. yüzyılda tarafından, köpeklerin refahı için Zerdüşt endişe zaten nazar önlemek için bir girişim olarak görülebilir gelmişti. Yine de, bir geleneğe göre, İmam Hüseyin daha sonra kendisini yediğini her parça için bir parça ekmek verdi bir köpek, önünde yeme görüldü.

Masal ve folktale olarak

Aesopian külliyatında köpekler hakkında pek çok masalları da Fars folklor ve edebiyat bulunur. Belki de en ünlü sudaki yansıması için et damla bir köpek (ya da kemik) hakkında olduğunu. Diğerleri de Pers halk anlatı içinde köpekler hakkında masalı türlerinin uygun bir liste sağlamıştır Ulrich Marzolph tarafından sınıflandırılmıştır.

Köpeğin sadakat Masallar özellikle sözlü ve yazılı kaynaklarda temsil edilir. Bir versiyonda bir köpek (ya da bazen bir firavunfaresi) olarak ölüme ikincisi ısırarak bir yılan bir çocuk kaydeder; Çocuğun babası köpeğin kanlı ağzını görür ve bu, çocuğu yemiş hayvanı öldürür ettiğini düşünerek, o gerçeği öğrenir.

 Kaynak: Encyclopædia Iranica


Dog in Ancient Iran  Adam And Eve  Iran






Not Kangal için İran Suriye Türkiye birinci bölge.İranda Evcilleştirme geç başladı orta Asya ya göre Ama bu bölgede çok hızlı ilerledi gelişti Köyleşme Kentleşme İmparatorluk .İranı kullanan halklar derken binlerce sayfalık veri oluştu.İran bol bereketli olacak.Antik Çin de .Köpek de Belli Merkezler var.Mısır da unutmamak gerekir Saha bir dünya ortalama 10 bin yıl kimler geldi kimler geçti bu dünyadan.İranın katkısı büyük çoban köpeklerine aslında Göçebe Türk ve Kürt Aşiretlerinin.İranın yaylalarını kullanan halklar bunlar olmuş.Ermeniler Süryaniler derken günümüze gelmek lazım
Görsel deki çoban köpeği Kaşkay Türküne ait. resimdir

Bu arada Antik ritüelleri unutmamak gerekir.Eski dinlerde köpegin konumu çok farklıydı günümüzden.Kullanım alanları da köpek demek tanrı demek şifacı demek öte dünyada koruyucu demek çok şey var aslında   köpek bir anda köpek olmuyor aslında köpek köpekde insanlar tarih boyunca köpeklere bir çok farklı görevler yüklemişlerdir.

Köpeğin şekline dikkat  kaya resimleri mezar buluntuları var da var yani







İranı binlerce sayfa yazsan bitmez.İlk çoban yerleşmeleri burada olmuştur. Kangal tipi yavaş yavaş belirmeye başlamış.Antik çinde Savaşan devletler dönemi Kuzey Wei de gördüm yavaş yavaş çoban köpekleri diğerköpeklerden ayrılıyor  köpekler irileşiyor

Kangal fenotipi ortaya çıkmaya başlamış .Resimde genotip yazmışım bunuda düzelmiş oluyum bu arada


                       Canaan dog

İranın Mezopotamyanın ve Arap yarım adasının ilk yerli köpeği Canaan köpegidir.Eskı ırk köpekler bu boyuttadır.İri köpekler Roma döneminde bile yoktur bunu bilin.İstanbul Metro yapım çalışmaları sırasında Kamyonlar dolusu hayvan ve insan kemikleri toplanmıştır.Orada bu olay daha da net anlaşılmıştır Günümüzün en iri kemikli köpek cinsleri bile orta boyludur.Malaklıları kimler beslemiş kökeni neredir hangi halkların köpekleridir ondan da bahsederim onuda araştırıyorum.Çinde bizim Akbaş ırkının ilkel akrabalarını buldum .Antik Cin Antik Mısır Köpek Cenneti resmen
Sinai İlk yüzyıl kaya çizimleri ve 700'den fazla beşinci yüzyıl B.C.E. köpek iskeletleri Canaan köpek, İncil zamanlardan beri İsrail'de yaşamış bir sivri kulaklı cins tarihsel üne Tel Aviv tanıtladığı Aşkelon güneyindeki kıyı sitesinde ortaya çıkarıldı.






                                   

                                                Asur Av Köpegi 


Molossia, Kuzey-Batı Antik Yunanistan'da antik Epirus bir alt-gelen ismi “Molosser” kelimesinden türemiştir. Molossers bazen “Mastiffs” denir. özel isim “Mastiff” Ancak, İngiliz Mastiff, iki bin yıl önce İngiltere'de ortaya çıkmıştır bir cins başvurmak için kullanılır. Diğer terimler “Mastin” (İspanyolca), “dogge” (Germen) ve “dogue” veya “dogo” (Roman dilleri) içerir. adı Molosser olan insanlar bu köpekleri kullanılan Kral Molossus geliyor. Kral Molossus Epirus Molossians antik kabilesini yöneten Truva Savaşı'ndan ünlü Aşil, torunu olduğunu. Epirus halkı denizci insanlar ve onların ustaları ile kalkmıştı bu köpekler vardı. Köpeklerin Molosser grup ırkların çeşitli vardır ama hepsi aynı atalarından soyundan olduğuna inanılmaktadır. Molosser bekçi evleri, sürüleri ve savaş köpekleri olarak kullanılmıştır. Köpekler şiddetli, sadık ve cesur olduğu için biliniyordu.

Av için eğitilmiş bir Molosser tipi köpek Çinli imparator verildiğinde bir Molosser tipi köpek bilinen ilk kayıt 1121 M.Ö., oldu. Molossers ithal ve Avrupa, Asya ve Afrika boyunca ihraç edilmiştir. iklimler ve rolleri sığacak şekilde birden fenotipleri yol açtı yol damızlık olan seçimli. Elde edilen yavrular kısa, farklı renkli kat sonuçlandı ancak yine de bu tür kısa Ağızlıklar yüksekliği ve önemli başları gibi anatomik morfoloji özellikleri muhafaza.

                                      


Köpekler antik Babil'de değerli kabul edilmiş ve M.Ö. 4. yüzyılda çivi yazısı ile belirtilmiştir. Birs Nemrut tarafından antik Terracotta odasında büyük Molosser köpek tıknaz baş ve güçlü arka dörtte ile gösterilir.


Yunan filozofu Aristo MÖ 350'de en kullanışlı ırkların liste halinde Molosser bahsetti. Antik Asur onlar avcılık, koruma ve askeri amaçlar için kullanıldı. Asurbanipal Sarayı'nın bir arkeolojik kazı sırasında vahşi atları ve eşek kesimi köpeklerin fotoğraflarını buldum. Daha sonra Molossers tarihinin üzerine Asur ve Babil Mısır ve Anadolu'ya ithal edildi. Pers Xerxes I imparator imparatorluğunu büyütmek için kampanyalar açtı. Onun ordusu yıllarda büyük Molosser tipi savaş köpekleri kullanmak. Spartalılar onun ordusunun yenilgisinden sonra, köpekler savaş kupa olarak Yunanistan'a götürüldü. Köpekler Molossia ve oradan yetiştirilen görülecektir, “Epirian” köpek veya molosslarından adı altında tüm Akdeniz'de yayıldı. Molosser tipi köpekler Roma amfitiyatrolarından ve Kolezyum aslanları savaştı. Molosser birçok Shepherd ve Dağ köpek ırkları kökü bulunmaktadır.




               
                        

                  Arka planda Mollosser heykeli Pers savaşçı Iman Maleki





                                             

                                        savaşta savaşın bir antik Molosser tipi köpek



Alan'lar (veya Alani) iş için yetiştirilen köpekler gibi Mastiff tutulan antik bir İran göçebe pastoral insanlardı. cins Alaunt / Alano genellikle Alanlar ile ilişkili Molosser bir cins. Bunlar belirli görevleri için cins içinde farklı suşları geliştirdi. Onlar wisent Bizonları ve ayı avı Görerek İz Süren Tazılar ile uyum içinde bu köpekleri kullanmak. Yerli Alanyalı kabilelerin Gruplar yanlarında köpekleri alarak çağdaş Fransa, İspanya, Portekiz ve Kuzey Afrika topraklarında savaşan, Göç Döneminde Avrupa'ya geldi. Yerli Alanyalı Mastiffs sonra İngiliz adalarına yayıldı. Bulldog, kolonileşme yanı sıra Batı Avrupa ile Yeni Dünya'ya İngiltere'de Molossers ve yayılma ayırmayı besler ve daha küçük, kabul edilir Molosser ırkların rağmen



                                                          

                                            İngiliz sanatçı Philip Reinagle tarafından 1790 bir Bulldog Boyama




                                    
                                                         





            Tunç Çağı Mezopotamya
Mezopotamya olarak bilinen antik bölge, modern Irak'ın çok kapsar
ve kuzeydoğu Suriye (şekil 7.1) .1
 iki büyük nehir, Dicle geçtiği
ve Fırat (şekil 7.2), bu kurak toprak uzun geçim desteklemiştir
ekonomi tahıl tarımı ve koyun ve keçi otlatmada merkezli.
Yağmur, kuraklık yıllık bir yüksek frekans ile, tipik yetersiz ve düzensiz
ama etkileyici tarımsal verim Bölge genelinde elde edilebilir.
Güney Mezopotamya'nın alüvyon ovalar, bu yalnızca mümkün olduğunu
sulama yardımı, ancak Kuzey Mezopotamya yağmurla beslenen tarım (aynı zamanda
“Kuru tarım”) olarak bilinen kuraldır. Bugün, uzak geçmişte olduğu gibi ürünlerdir
Ekim- Kasım ekilmiş ve daha sonra hasat edilir ve depolama için işlenmiş
Nisan-Mayıs (:; Postgate 1992 16: 167 Adams 1965).
Mezopotamya tarihi boyunca yerleşim konsantre edilmiş
İki tarım içindeki bölümlerin-Güney ve Kuzey Mesopotamia-
ancak bu bölgeler daha uygun kurak step geniş bir bant ile ayrılır Mobil pastoralists tarafından istismar. Hatta ekili bölge içinde, koyun ve keçi sürüsü (ve oldu) ekonomisinin önemli bir bileşeni ve bir
dikkatle tarımsal faaliyetlerin günlük ve mevsimlik zamanlama hesaba. otlak ihtiyacı koyun ve keçiler sıyrık dışarı alınır gerektirir
günlük şekilde; sürüler çok büyük duruma düştüğü zaman yerel mera olduğunu
kıt, genellikle uzun süreler boyunca daha uzak otlatma alanlarına dışarı alınır
zamanın.
Ünlü Kentsel Devrim, 2 arkasından hemen Falling

Tunç Çağı demografik akı, ekonomik dönüşümün bir dönemdi ve
Mezopotamya yoğun siyasi rekabet. birkaç bölüm boyunca
siyasi merkezileşme, yayılmacı hanedanları bölgesel ölçekli rejimlerde yarattı
Kuzey ve Güney Mezopotamya'da hem bölümlerini kapsayan ancak
birleşme ve bütünleşme yönünde bu çabaların tipik kısacık idi. Daha
yaygın olarak Mezopotamya nin toprak sınırları ve ilişkiler komşu nispeten özerk şehir devletlerinin bir patchwork, bölündü
hükümet biçimi sürekli hareket vardı. Kronolojik arkeologlar ayırt
İlk Tunç Çağı, Orta Tunç Çağı ve Geç Tunç Çağı arasında. İçin
Her bir coğrafi bölge (yani, Kuzey ve Güney Mezopotamya), bu üçlü bölümü daha sonra alt-süreler (şekil 7.3) içine daha fazla bozuldu.
Mezopotamya'nın Tunç Çağı boyunca, sakinleri


               Birincil arkeolojik bölümleri gösteren kronolojik tablosu (Erken, Orta
                ve Geç Tunç) ve karşılık gelen bölgeye özgü alt bölümleri
                 Mezopotamya (3000-1200 BC) Tunç; Ayrıca, önceki Geç içerir
                 Kalkolitik dönem ve sonraki Erken Demir Çağı.


                                      Tunç çağı köpekleri ufak





                            Tanrılar, Şeytanlar ve Semboller Antik Mezopotamya'nın


             


                             Köpeğin konumu Eski toplumlarda çok farklı binlerce makale yüzlerce kitap varda var  günümüze gelmek kolay değil aslında





TUNÇ ÇAĞI Suriye ve Mezopotamya'nın equid VE KÖPEK gömmelerle RITUAL 





Erken Tunç Çağı Dağılımı equid ve köpek mezarları ve teklifleri, Yakın Doğu'da ayrık atgillerin veya köpek mezarları
(Way 2011, Zarins 1986, Greenfield et al. 2012 dayanarak). Çizim: Szymon Maslak.






Atgillerin kemiklerin şematik çizimi Erken Tunç Çağı ayin bağlamlarda en sık bulunan
(Üç nokta koyu gri ile işaretlenmiştir). Çizim: Marek Puszkarski.





Üçüncü bin yıl Suriye ve Mezopotamya at gillerin ve köpek gömüleri 



Orta Tunç Çağı'nın Dağılımı equid ve köpek mezarları ve teklifleri, Yakın Doğu'da ayrık atgillerin veya köpek mezarları
(Way 2011, Wygnańska 2012, Zarins 1986 dayanarak). Çizim: Szymon Maslak.





Soldan, (sonraki mezara bir çukurda) bir atgillerin iskeletin ikincil cenaze parçalandığını bir köpek mezarı belden
Mezar şaft ve Orta Tunç Çağı Tell Arbid, Suriye'den şaft ile (şaft görünüş) mezar G8 / 9 kemerli.
Fotoğraf: Andrzej Reiche.


sunumdan köpek kemiklerinin şematik çizimi Erken ve Orta Tunç Çağı ayin bağlamlarda bulundu (işaretli
koyu gri). Çizim: Marek Puszkarski.



İkinci binyıl Suriye ve Mezopotamya atgillerin ve köpek gömüleri


Ne kadar sıkıcı değil mi  bilimsel olabilmek 
Salla gitsin Kangal buradan geldi Akbaş şuradan gitti
Kim söyledi peki Ayşe Fatma demiş bende duydum
Kitabını yazayım dedim.Böyle olmaz işte bu işler
















































                                             Kelt Galya'da Hayvan Kurban ve Şöleni








Adana veterinerlik fakültesi Anadoluda ki köpek varlığını Keltlerin Anadoluya gelmesiyle var olduğunu  söylüyor ders kitaplarında .Yani hiç mi araştırmıyorlar  hayvan evcilleştirmesi tarım kentleşme ayagımızın dibinde oluyor .Köpek Avcı toplayıcı Orman halkları zamanından beri var .Anadoluya biraz geç geliyor Sadece Aslında Son durak Anadolu burada kurt yok Çakal dolu.Anadolunun yerli hakkı binlerce yıl köpeğe taptı bu topraklarda.Hattiler Hititler Traklar Karadeniz Çorum Yozgat her yerde var .Keltler ne alaka







Macaristan Geç Bakır Çağı İskan Hayvan yatakları. A. Pluskowski, Oxbow, 115-136 tarafından ritüel öldürme ve Hayvanların Defin.



















                        Defin bağlamlarda Hayvanlar
İskandinav ritüeller ve insan-hayvan ilişkileri bir araştırma
Uppland, İsveç Vendel Dönemi ve Viking Çağı'nda
Hannah Strehlau


                 Güney plato üzerinde büyük Vendel Dönemi salonun bir posthole içinde ritüel hayvan yeminli için örnek
Gamla Viking Hanedanları-kazı ile bağlantılı olarak alınan Hannah Strehlau: Gamla Uppsala (fotoUppsala).


    Tam bir özel yerleştirme ile Gamla Uppsala Prastgarden gelen dişi tekne mezar 36, tekne ve kıç dışında tam bir köpeğin ön kısmında iç tavuk (kırmızı daire) (Nordahl sonra değiştirilen
2001, tablo 4).









       Roma şehrinin Mezarlık dan Köpek Mezarlar
Viminacium (Moesia Superior, Kostolac, Sırbistan) arasında
Sonja Vuković-Bogdanović / Mladen Jovicic



          Viminacium yeri ve köpek mezar yeri Viminacium alanı içinde


               Şekil Viminacium mezarlıklardan 2. Köpek gömüler. İki pişmiş lambaları (fazla grobalja) ile bir çocuk küçük boyutlu köpek 1. Gömme;
2-3. Bir insan yakma mezarda (Nad Klepečkom) içinde Köpek gömülme; 4-5. insan yakınında bir derili köpeğin Defin
gömüler (Pirivoj, siper 22); 6. Bir köpek iskeletinin depozito ve bir at kafatası (Pirivoj, siper 29)




 Viminacium köpek gömme Şekil 3. Çizimlerin: İki pişmiş lambaları (fazla grobalja) ile bir çocuk küçük boyutlu köpek 1. Gömme;
bir insan yakma mezar (Nad Klepečkom) içinde 2 köpek gömme; insan gömü yakınına derili bir köpek 3 Defin

(Pirivoj, 22 siper); 4 bir köpek iskeletinin depozito ve bir at kafatası (Pirivoj, siper 29)


         Viminacium köpeklerin Şekil 4. iskelet parçaları: 1-2, bir çene ve Küçük ölçekli bir köpek (Daha fazla grobalja) bir yarıçap; 
3-4 a çene kemiği
ve bir baculum (os penis) büyük bir erkek köpek (Pirivoj, hendek
29); Bir derili köpeğin böceğin sondajları izleri olan 5 bir femur
(Pirivoj, kanal 22)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder