6 Aralık 2019 Cuma

HURRI-MITANNI KRALI IDRIMI ANITINDA KENDI ISTEGIYLE YAZILMIS ANIT-HITABE



Görüntünün olası içeriği: 1 kişi, ayakta

HURRI-MITANNI KRALI IDRIMI ANITINDA KENDI ISTEGIYLE YAZILMIS ANIT-HITABE


Ben İdrimi, İlimilimma’nın oğlu, Teşub’un, Hepat’ın ve Alalah’ın tanrıçası Şauşga’nın hizmetkarıyım.
Halep’te babalarımın evinde bir suç işlendi ve biz kaçtık. Emar’ın efendileri annemin kız kardeşlerinin soyundan geliyorlardı, böylece biz Emar’a yerleştik. Ağabeylerim de benimle birlikte yaşıyorlardı. Ama kimse benim kafa yorduğum konuları göz önüne almıyordu - çünkü ben kendi kendime düşünüyordum: Babasının evinde olan kimse bir beyin büyük oğludur, fakat Emar halkıyla yaşayan köledir.
Atımı, savaş arabamı ve silahlarımı aldım ve çöle gittim Sutuların yanına sığındım. Seyisimle birlikte geceyi Zakkar kralının huzurunda geçirdim. Ertesi gün yola düştüm ve Kenan’a gittim. Kenan’da Amiya bulunur. Amiya’da Halep’ten insanlar, Mukiş ülkesinden insanlar, Nihi ülkesinden insanlar Amea ülkesinden insanlar vardı. Orada yaşıyorlardı. Efendilerinin oğlu olduğumu görünce çevremi sardılar. Ben de yüceldim ve komuta yetkisini elime aldım. Habirru halkı arasında yedi yıl geçirdim. Kuş uçurdum, kuzular üstünde kehanet araştırmaları yaptım. Yedinci yılda Teşup yüzünü bana çevirdi. Sonuç olarak gemiler inşa ettim. Şu kadar askeri gemilere aldım. Denizleri aşarak Mukiş ülkesine yaklaştım, Hazzi dağının oradaki kara parçasına vardım. Ülkem haberimi alınca bana sığırlarla koyunlar gönderdi. Bir tek günde Nihi ülkesi, Amae ülkesi, Mükiş ülkesi ve benim şehrim Alalah tek vücut olup yeniden yüzünü bana çevirdi. Ağabeylerim bunu duydular ve yanıma geldiler. Ağabeylerimle ben ittifak kurmak için ant içtik; ağabeylerimi himayem altına aldım.

Daha başka: Hurrilerin kralı, kudretli Baratarna yedi yıl boyunca bana düşman olmuştu. Yedinci yıl Baratarna’ya Hurrilerin kralı Anvanda’ya haber yolladım ve babalarımın çabalarından söz ettim. Babalarımın müttefik olduklarını, atalarımızın Hurri krallarının gözünde kabul edilir olduklarını ve birlikte büyük ant içtiklerini anlattım. Kudretli kral atalarımızın çabalarını ve ortak andı duydu, andın içeriğinden korktu. Anttaki sözler nedeniyle ve çabalarım nedeniyle selamımı aldı. Kinunu ayında tanrılara içkiler sundum. Böylelikle kaçak yaşayan soyunu ona geri getirdim. Soyluluk ve sadakat göstererek dostluk andı içtim. Böylelikle Alalah kralı oldum.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder