Manna Devleti sanat (7 yüzyıllara 10 BC- S.Azerbaijan)
Sanat koleksiyonlarını ve eserleri bir araya getirmek, Batı'nın tadına bakmaktan zevk alan eğlenceli insan gruplarından biridir.
Ve belki de , her yıl ve belki de her gün, ülkemizin sanat ve antika hazinelerinin kıymetli ruhlarına dikkat etmemiş ve belki de her gün ve belki de her gün, müzeler veya Amerikan topraklarının kişisel koleksiyonları için çok mütevazı bir fiyata topraklarımızı terk etmiş ve Avrupa şoktaydı.
Vatandaşlar arasında sanat ve antika koleksiyonunu teşvik etmek için, Sanat ve İnsanlar Dergisi, vatandaşları bu konuda büyük bir ilgiyle teşvik etmek amacıyla İranlı koleksiyoncuların koleksiyonlarına sayfalar ayırmaya karar verdi. Geçmişte Bay Mohsen Foroughi'nin kişisel koleksiyonundaki bazı seramik nesneleri tanıtıldı. Foroughi'nin koleksiyonu, ülkemizdeki en zengin kişisel koleksiyonlardan biridir ve yıllarca servetini, zamanını, dikkatini ve dikkatini belgelemiştir. Bu koleksiyonda çeşitli eserler ve nesneler var ve burada Sayın Foroughi'nin koleksiyonundaki muhteşem bronz nesnelerin tarihi arka planından bahsedeceğiz.
Sanat koleksiyonlarına giriş
Lorestan Bronz Nesneleri
Ali Ekber Alaei
Bakır ve kalay dünyasına kısa bir giriş olan metal işleme endüstrisinin ilk günlerindeki Sümerler bakır ve kalay alaşımlarının yapımında ve kullanımında başarılı oldu. Bu kolay kalıplanabilir beyaz alaşımın kullanılması Bronz Çağı adı verilen yeni bir bölümün geri dönmesine yol açmıştır. Neolitik metal endüstrisinde bronz kullanımı Neolitik zamanları değiştirdi ve Asya ve Avrupa'nın Taş Devri'nden Bronz Çağı'na hızla girmesine izin verdi . Mısır ve Güneybatı Asya'da M.Ö 2500'de başlayan ve zamanla diğer adalara yayılmış ve 2000'lerde Britanya Adaları'na ulaşan bir medeniyet . İran'da, en eski etnik ekipman grubu Pirinç Medlerden yapılmıştır ve pirinçlerin çoğu Azerbaycan ve Urmiye Gölü çevresinde (Rezaieh) yoğunlaşmıştır. Azerbaycan ve Loristan ve bunların Tunç Çağı rolüyle benzerlikleri 1 . Azeri çiftçi de hayvancılık ve özellikle de at yetiştiriciliği ile Lorestan'a geldi. Lorlar tarzı gümüşçülük tarzı, Azerbaycan gümüşçülerininkiyle aynıdır, ancak çok az değişiklik vardır. Şimdi Lorestan bronzları hakkında konuşalım .
|
Lorestan çelikleri hakkında genel bilgi Kırk yıl öncesine kadar, dünyadaki müzelerde ve özellikle Paris müzelerinde çok az sayıda Lori bronz nesnesi vardı. Ve bu tarihten bugüne kadar bu nesnelerin yapım tarihi ve bu bronzların yarattığı ırk konusunda çok fazla tartışma ve tartışma yaşandı. Konuyu incelemeyi zor ve karmaşık hale getiren bir nokta, bu bronzların tarihinde çok eskilere dayanan bu nesnelerin bazılarına oyulmuş ya da öne çıkan tırnaktaki çizgilerdir. Bu çizgiler çoğunlukla Sümer, Babil ve Ilam krallarının isimleridir. Bazı arkeologlar, bu yemeklerin ve nesnelerin yaratıcılarının, bu nesnelerin bazılarının hediye veya fidye olarak Loristan'a getirildiğine inanıyorlar, ancak kesin olan, çoğunluğun en iyisi olduğu. M.Ö. yedinci ve sekizinci yüzyıllarda, mevcut Lorestan'ın bulunduğu yere Kermanshah'a kadar ve dağın arkasına yapıldığı söylenir. Belki de bu iskeletlerle çıkmak için en iyi neden, tanınmış bir Fransız arkeolog ve arkeolog olan Dopen Sumer'in makalesinde bulunabilir; Diğerleri arkeologlara, özellikle de bu bronzların tarihi ve yaratıcıları hakkında çok fazla araştırma ve inceleme yapan Dr. Gearshman'a inanıyor. Belki de bu iskeletlerle çıkmak için en iyi neden, tanınmış bir Fransız arkeolog ve arkeolog olan Dopen Sumer'in makalesinde bulunabilir; Diğerleri arkeologlara, özellikle de bu bronzların tarihi ve yaratıcıları hakkında çok fazla araştırma ve inceleme yapan Dr. Gearshman'a inanıyor. Belki de bu iskeletlerle çıkmak için en iyi neden, tanınmış bir Fransız arkeolog ve arkeolog olan Dopen Sumer'in makalesinde bulunabilir; Diğerleri arkeologlara, özellikle de bu bronzların tarihi ve yaratıcıları hakkında çok fazla araştırma ve inceleme yapan Dr. Gearshman'a inanıyor. Loristan'da bulunan bronzların çoğu savaş sırasında tapınak ve mezarlardan çıkarılan ve Loristan'a getirilen nesnelerdir.
|
Boyundan asılı halka ile 7-Bronz heykeli (Mohsen Foroughi Koleksiyonu
| 6 | 5 |
Bu cisimlerin çoğu mezarlarından ve cesetleriyle gömülen ölülere ait eşyalardan elde edildi. Bunun nedeni, o zamanlar Lorestan'da yaşayan insanların yeraltı dünyasının Baaslarına inandıklarını ve insanların ölümden sonra da yaşamaya devam edeceğini düşündükleri, böylece ölüleri putlara ve putlara ve günlük eşyalara gömdükleri düşüncesidir. Her durumda, metal seçimi ve karıştırılması ve karıştırılması bakımından güzellik, orantı ve endüstri açısından farklı eserler vardır, bunlar MÖ birinci ve ikinci bin yıllarında yapılan en iyi nesnelerden bazılarıdır . Mücevherat ve putperest gibi heykeller ve zarif nesneler daha iyi pirinçten yapılmıştır Sonuç olarak, bu bronzların yapımcılarının Medes olduğu söylendiğinden ve bu nesnelerin yapımının Achaemenid İran sanatı ve Akdeniz ve Küçük Asya sanatı üzerinde derin bir etkisi olduğu için zaman geçimi bozulmadan kalmıştır. Bu bronzlara benzer eserler , Avrupa'nın bazı bölgelerinde de ortaya çıkmıştır ve genel olarak, Lorestan bronzlarının, bugüne kadar onları dokunmamış halde tutan bu medeniyetin sınırlarında gelişen ve bu bronzların dini önemine ilişkin yerel girişimlerin sonucu olduğu söylenebilir. adaptasyon ve dejenerasyonunu yapar Tunç prevent için Tunç ve dikkatle alınmıştır.
Lorestan Tunç Parçası'nın Tanımı: Lorestan objesi çalışmalarına daha fazla imkan sağlamak için bu bölümü tarif etmeye başlamadan önce, yazarın Lorestan Bronz objelerini kullanımlarına göre dört ana bölüme ayırması gerekiyordu:
1. Putlar ve dini ve kutsal tezahürleri
2- Topraklama ve gereksiz ekipman
3. Gündelik Şeyler
4. Araçlar ve Sarf Malzemeleri
1. dini putları ve sembolleri insanlar o astlarını çeşitli tanrılara bu eserleri oluşturulan ve inanmış Göklerin Tanrısı çalışıyoruz tanrılar (sembolleri) temsil eden idoller başlangıcı olmuş görünüyor ve daha sonra ibadet tezahürleri bulunduğu ve Ustaların bir kısmı muazzam bir şekilde büyümüş, bunlara insan başı bereketli macun ve benzerleri olan bir heykel dahildir. O zamanın insanları kötü ruhların tiksintiğine inanıyordu ve çok sayıda büyü ve masal keşfedildi. Çok sayıda kafa yapılmış (Şekil 1) Bu büyülerin bir kısmı talihsizlikler, iblisler ve mağdurlar olarak tanımlanmış, bazıları yirmi beş santimetreye kadar olan büyük pimlerin dini olduğu bulunmuştur. Günümüzün kapanmasının anlamı, o zamanki insanların yeminlerini, yemin ettiklerini düşündükleri tanrılara adadıklarını söylemektedir.Bu işaretlerin çoğu Kızıl Tapınak'ta (Harris yakınında) keşfedilmiştir (Şek. 2). Duvar, Gilles Gamsh 2 ve Enkidu ile birlikte idoller ile kazılmıştır . D.
2. Savaş aletleri olarakda Hashamdar Azerbaycan Azeri bronz çiftçilerin bazılarının söyleniyordu bu cihazların çok bronzdan yapılmıştır binici ve at için birçok atlı ekipmanın ilgi neden Lorestan (1300 BC) gelmek Kimden: At halkaları (bu halkaların bazıları çok ağır, bazıları çok hassas ve muhtemelen işlevsel değil ve ölülerin yanına gömülmüşlerdir. Bu halkalar güzel resimlerle süslenmiştir) Savaş arabası süsleri, at eyerleri ve aksesuarları Hayvan motiflerinde, bazıları çift taraflı olan sayısız eksen savaş sırasında da kullanılabilir. Gitti. Bu eksenlerin en ilginç olanı, Foroughi'nin koleksiyonuna aitbir balta. (Şekil 5) Bu balta baston olarak kullanılır ve bir domuz veya bir domuzun dört heykelinden ve ağzından çıkan bir bıçağın olduğu bir aslandan oluşur. Tunç Çağı'nın kalıntıları olan Akdeniz adalarında çeşitli tip ve motiflerde Lorestan baltaları da yaygın olarak bulunmuş, bronz kılıç, Lorestan'dan elde edilen bronz cisimler arasında oldukça düşüktür ve kalkanlar da ihmal edilebilir ve ihmal edilebilir düzeydedir. Tabut kalkanları, zamanla kaybolan ahşap ve deriden yapılmıştır ve Lorenzalı insanların sık sık dağlarda savaştıkları söylenebilir, bu nedenle yaylar ve oklar gibi hafif silahlara, çok sayıda zıpkın ve silaha silahlarına ihtiyaçları vardı. [43] Ve zıpkın elde edildi. Ve bu hançerin bıçağı pirinç tiptedir.Bu hançerlerin bir kısmı Ilam krallarının isimleriyle yazılmıştır ve komutanlara cesaret ve armağan olarak verildiği düşünülmektedir.
(Şekil 6: Bay Foroughi'nin koleksiyonuna ait bir boğa başı bronz heykelinin bıçak sapı).
|
4. Gündelik Şeyler - Kendilerine özgü benzersiz kuş ve hayvanların güzel kapları ve kalıpları ve üzerine ölü boynun döşendiği boru şeklindeki başlık ve gündelik nesneler. Bu alt dizilerin çoğu Lorestan'ın önünde keşfedildi Oldu. Bu alt seri hakkında dikkat edilmesi gereken bir nokta, her iki tarafın da heykeli. Bu heykeller, tamamen bağlı, bronz bir alt sistemi gösteren birbirine bağlı bir boru (Şekil 9) tarafından oluşturulmuştur. Bu taraf alt çerçeveyi resimde bulunan diğer bağlantıya (Bay Foroughi'nin koleksiyonu) bağlar. (Şekil 11) başka bir alt tabaka ile ilgilidir. Atın altındaki heykel ayakta duruyor (Bay Foroughi'nin koleksiyonu) Lorestan'da açık ağızlı bardaklar ve küçük bronz vazolar, çok sayıda bronz ve gün batımı gibi sayısız yemek malzemesi mevcut ve bu kapların bazıları iyi yapılmış pirinçten yapılmış. Cilalandılar ve bu cilalar bu konteynırların bazılarının görünümüne katkıda bulunuyor, bu konteynırların bazıları dövme tarzında yapılmış, bu konteynırlar Redlands’de yaygın olarak keşfedilmiş ve Red Tail’in sakinlerinin çalıştıkları başka bir ülkeden oldukları bilinmektedir. Bazı göçmen yemekler de oldu. Tatlım ustalıkla oyulmuş. Lorestan'da çok sayıda bronz figürün bulunduğu dikkat çekmektedir.
|
Avcı toplantılarında kısa av kıyafetinde bir avcı görüyoruz. Bu buluşmalardan birinde, üç av köpeği bir domuzla savaşıyor. Evin ikinci bölümünde, domuzu avlamak vuruldu ve avcı son darbeyi getirmeye devam ediyor. Ayrıca, Avcı-toplayıcı avcılığının ve Lorestan'ın kısacık cisimlerine ateş etmenin bir sürü av toplantısı var. [45]
Notlar şunlardır :
1 - Neredeyse 1950'lerden itibaren, radyo karbon olarak bilinen, yeryüzünden çıkan yeni bir buluşma yolu Lorestan derileriyle doğrulandı.
2 - Mezopotamya Ovalarında tanrı olarak tapılan büyük kahramanın özü idi, ama Loristan'ın korsesi onu Tanrı'nın konumuna getirdi.
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder